در ماه رمضان باید دلهایمان را تطهیر کنیم
حجتالاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی، امام جمعه بناب در گفتوگو با ایکنا اظهار کرد: در ماه رمضان باید دل هایمان را تطهیر کنیم و برای کسب تقرب الهی که آرزوی عارفان و انسانهای صالح و پرهیزکار است، تلاش کنیم.
وی با استناد به آیه 35سوره احزاب افزود: در این آیه میخوانیم: مردان و زنان مسلمان و مردان و زنان با ايمان و مردان و زنان عبادت پيشه و مردان و زنان راستگو و مردان و زنان شكيبا و مردان و زنان فروتن و مردان و زنان صدقه دهنده و مردان و زنان روزه دار و مردان و زنان پاكدامن و مردان و زنانى كه خدا را فراوان ياد میكنند خدا براى همه آنان آمرزشى و پاداشى بزرگ فراهم ساخته است.
وی بیان کرد: ارتباط با قرآن و دعا برای تقویت معنویت و انس بیشتر با خدا در این ماه از اهمیت بالایی برخوردار است.
حجتالاسلام باقری بنابی با اشاره به بهره گیری از طولانی ترین دعای سال یعنی دعای جوشن کبیر در این ماه ادامه داد: در این دعا بیش از هزار اسم خدا وجود دارد و از این دعا به عنوان یک منبع معرفتی باید بهره گرفت.
امامجمعه بناب یادآور شد: انسانها در دعا بیشتر با خداوند سخن میگویند و از او یاری میجویند و بندگی خود را به درگاه الهی پیشکش میبرند.
وی با اشاره به فرموده امام رصا(ع) افزود: امام رضا(ع) می فرمایند: مردم به انجام روزه امر شدهاند تا درد گرسنگی و تشنگی را بفهمند و به واسطه آن فقر و بيچارگی آخرت را بيابند.
حجتالاسلام باقری بُنابی ماه مبارک رمضان بهترین زمان برای استغفار از گناه دانست و تاکید کرد: ماه رمضان ماه خود ساختگی است و انسان در این ماه تلاش می کند که به بنده ی صالح خداوند تبدیل شود.
حکایت تاثیر قرآن بر روح ما!!!...ما را در سایت حکایت تاثیر قرآن بر روح ما!!! دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 74